אנחנו מציגים בפניכם כאן את חמשת האתגרים שכל בודק תוכנה נתקל בהם, ואיך הוא אמור לפתור אותם?

בכל תהליך של פיתוח פרוייקט/תוכנה, הבדיקות תופסות מעמד מיוחד.
אתם – בודקי התוכנה אמורים לוודא שהמערכת עובדת ללא שום תקלות ובאגים כאלה ואחרים.
לכן אתם אמורים לדעת כל דבר ודבר בין הגדול ובין הקטן שיש בפרוייקט שאותו אתם בודקים, חשוב מאוד גם כל פעם להתעדכן בכל חידושים טכנולוגים כאלה ואחרים.
כאן ניתן לכן דרכים לפתור כמה בעיות מרכזיות שאתם נתקלים איתם.

1. מנחיתים עליכם ברגע האחרון שינוי בדרישה של הפרוייקט.

אויי כמה שזה מתסכל, אבל אין מה לעשות צריכים להתמודד עם זה בתורה הכי יעילה וזריזה.

למשל אם יש עדכון של דפדפן או מערכת הפעלה אתם, הבודקים, תצטרכו לעשות בדיקות מקיפות של תאימות למערכת ההפעלה האחרונה.
 
זה גם יכול להיות בצורת דפדפן במידה ויש גירסא חדשה של דפדפן.
 
דבר זה בכלל לא פשוט במיוחד אם הלו"ז צפוף.

הפתרון להתמודד עם זה?

קיצורי דרך לא תמצא כאן.

אתה צריך תמיד להיות מוכן שזה יקרה, תריץ כמה שיותר בדיקות, חוץ מזה תעדכן את המנהלים שבגלל השינוי של הרגע האחרון חלק מהבדיקות לא יבוצעו.

2. איפיונים לא ברורים/חסרים.

כאשר אתה כותב את מסמך הבדיקות שלך, אתה מתבסס על איפיון שזה למעשה תיאור מהערכת.

אם התיאור של המערכת לא מושלם או חסר, אז גם הבדיקות לא יהיו בצורה המקיפה והטובה ביותר.

 

הפתרון להתמודד עם זה?

כאן השיקול דעת שלך בתור בודק מגיע.

אם האיפיונים לא מושלמים, אתה יכול להוסיף תרחישי בדיקות על פי ההגיון שלך, שמתבססים על ההכרות שלך עם המערכת.

3. ניסיון לא מספק עם אוטומציה של בדיקות.

בודקים ידניים לא מנוסים באוטומציה, ולכן אם יש פתאום דרישה לבצע בדיקות כאלה והתפקיד מוטל עלייך אז תצטרך לתת פתרונות במיידי.

הפתרון להתמודד עם זה?

בודק תוכנה שרוצה לעבוד בתחום הQA חייב להיות בעל ידי בסיסי בשפות תכנות על מנת לכתוב סקריפטים.

שפות לדוגמא הם: ג'אווה, ג'אווה סקריפט, פייתון

מאוד מומלץ שכל בודק ידני יהיה יודע לתפעל כלים לבדיקות אוטומטיות כמו סלניום.

4. יחס גרוע עם המפתחים.

יחסים לא טובים בעבודה, זה משהו שיכול לפגום בתהליך הבדיקות

מתח מקצועי בין צוותי פיתוח ובדיקה הוא עדיין די נפוץ.

צוותי פיתוח עשויים להרגיש כאילו הבדיקה היא תהליך סופי והבודקים לא צריכים שום דבר מלבד רשימה של מסעות משתמש ודרישות טכניות.

הפתרון להתמודד עם זה?

להגביר את שיתוף הפעולה, ליצור אווירה נעימה יותר על זה שיחה טובה במסדרון וכו'.

פרגון הדדי(גם אתם לא באמת מתכוונים לזה) יכול בהחלט לפתור את הבעייה.

5. ברגע האמת הבדיקות שעשיתם נכשלו.

יש פעמים שהתוכנה/מערכת לא פועלת כצפוי בתנאי העולם האמיתי למרות שבסביבת QA הבדיקה עברה מצויין וגם בכל האמולטורים.

הפתרון להתמודד עם זה?

בדיקה על מכשירים ודפדפנים אמיתיים ולא אמולטורים.

להשתדל לא לבדוק תמיד בתנאי ענן.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *